Ik heb deze kaart nu een jaar of 1.5. Ik gebruik hem zakelijk omdat ik veel met facebook werk en dat alleen met een creditcard kan. Omdat ik geen kredieten wil vind ik het fijner om dit met een debet kaart te doen.
Ik geef op jaarbasis ongeveer 1200 euro uit aan adverteren via Facebook.
Het valt mij op dat bij grotere bedragen ineens mijn naam geverifieerd moet worden......... en dat duurt een dag of 10. Nou heb ik een naam die 17 keer voorkomt in Nederland, wat valt er te verifiëren dan? De rekening waar de opwaardering vandaan komt heeft dezelfde tenaamstelling als die van de kaart. Ik snap het heus, want de rente komt in hun zak...... dat is gewoon het verdienmodel. ECHTER is het feitelijk het achterhouden van geld en strafbaar.
Nou moet ik ineens mijn IDlevel omhoog gooien voordat ze het overgeboekte geld op mijn kaart bijschrijven. (Je mag blijkbaar maar voor 1000 euro per jaar opwaarderen!!, staat echt werkelijk NERGENS vermeld!!) Ik moet alles wat ik bij de aanvraag ingeleverd heb nogmaals inleveren. Volgens hun omdat de wet dat zegt. Nou ben ik jurist, en ik kan u verzekeren dat de wet daar NIKS over zegt, helemaal NIKS. Ik heb geen flauw idee waarom mijn geld nu weer vast gehouden wordt, en helemaal geen idee waarom ik mij weer opnieuw moet legitimeren als zijnde de eigenaar van de kaart.
De kaart zelf werkt goed, alleen het verdienmodel moet aangepast worden en de veronderstelling dat iedereen die zo een kaart neemt achterlijk is en niet weet wat de wet zegt die moet eruit. Ik ken mijn recht, en ik heb er zwaar moeite mee dat een organisatie MIJN geld achter houdt onder valse voorwendselen. Ik heb ze de tijd gegeven om het bedrag voor 15:00 vanmiddag teruggestort te hebben op mijn betaalrekening OF op mijn kaart..... maar het in iedergeval niet onder zich te houden.
Sterke punten
Als het werkt, werkt het goed
Zwakke punten
Ze houden je geld vast op oneigenlijke juridische gronden, wees je daarvan bewust.
Of dat nou gaat om controle of levels het MAG niet.
Alleen maar problemen met deze kaart. De klantenservice begrijpt zelf niet waar ze mee bezig zijn. Er werken mensen die te stom zijn om voor de duvel te dansen, en die afspraken die gemaakt zijn een dag eerder met dezelfde klantenservice terugdraaien zomaar op eigen houtje , totaal verkeerde en onjuiste dingen zeggen, ze veroorzaken dat je maar moet blijven bellen tot je eindelijk een intelligenter en meer ingevoerd persoon aan de lijn krijgt die alle fouten die door deze stommelingen worden gemaakt, weer hersteld. Gevolg: middagen lang bellen, eindeloze frustratie en stress. Byzonder is dat ze altijd denken dat JIJ de veroorzaker bent, terwijl het de eigen klantenservice is die constant fouten maakt.
Advies : N I E T N E M E N deze kaart.
Sterke punten
Eerlijk gezegd: niet
Zwakke punten
Ongelooflijk stel onbehulpzame niet goed getrainde en domme mensen op de klantenservice, die fout op fout stapelen , en jij moet hun fouten zien recht te zetten, daarmee door hun oeverloze domheid heen zien te komen.
Ik heb onlangs de card genomen en als je een beetje leest zie je dat je moet betalen 3 maanden. toen heb ik geld er op gezet alleen iets te veel dus moet je een upgrade doen. dat gaat idd moeilijk ik denk dat zij een upgrade moeten doen maar desondanks stond mijn geld in de wacht 1000 euro om precies te zijn. Ik heb ze gevraagd om dat weer op mijn rekening terug te storten en binnen 3 dagen had ik het terug. dus mensen klaag niet over die 89.70 had het goed gelezen en dan wist je waar je aan begon. Ik heb weer een nieuwe overboeking gedaan minder dus en staat er binnen 20 min op je kaart. werkt dus wel !
zijn geen oplichters. alleen moeilijk om contact mee te hebben daar zouden ze iets aan moeten doen.
Sterke punten
snelle overboeking naar card.
zijn geen oplichters. van oplichters krijg je zeker geen geld terug. en van hun wel !
Zwakke punten
moeilijk bereikbaar, en upgraden gaat bijna niet.
ze bestaan al meer dan 10 jaar en hebben geen telefoon service
Review: Oplichters
Je hebt gelijk zij werken niet correct. en ik zie dat jij een telefoon nummer hebt van hun, kan je die hier weergeven ik zou graag met die gasten in contact willen komen, ik wil ook van die kaart af.
Review: Oplichters!
Dan heb je het niet goed gelezen het staat er wel degelijk 90 euro voor 3 jaar. is niet veel meer dan andere kaarten.
dus dat valt best mee.
maar ik moet toegeven communicatie met hun is verschrikkelijk upgraden van je kaart praktisch onmogelijk dat wel. de kaart werkt perfect in alle landen. maar kan alleen 1000 euro per jaar gebruiken en dat ik klote.
Review: niet aanschaffen
dan heb je toch niet echt goed gelezen, die 90 is wel voor 3 jaar dus zo duur is het niet er zijn er genoeg die duurder zijn. maar nu je het toch betaald hebt kan je hem net zo goed gebruiken, de kaart is best handig voor kleine bedragen en werkt overal. sterkte met je kaart.
Review: jahoor, prettige wedstrijd.
Ik kan u nu al zeggen dat er niets teruggestort gaat worden of dat er een bevredigende reactie komt. Doe geen zaken met ViaBuy die via de Engelse wetgeving opereert, welke u heeft geaccepteerd door acceptatie van de kaart. Nederlandse wetgeving is hier niet van kracht.
Review: jahoor, prettige wedstrijd.
Mevrouw de jurist, is het nog goed gekomen met het geld dat werd vastgehouden, en zo ja hoe lang heeft dit geduurd? Wij zitten namelijk nu ook met hetzelfde probleem. we hebben er geld op gestort en het wordt vastgehouden omdat we een level hoger moeten hebben, en deze wil maar niet lukken omdat de documten die we uploaden zogenaamd niet kloppen op het adres??
IK hoor graag of het nog is goedgekomen
Review: Oplichters
misschien toch beter de voorwaarden leven voor je iets aanschaft. ik weet dit is niet de makkelijkste kaart ze hebben echt een communicatie probleem maar verder werkt de kaart prima zelfs in Colombia werkt het. en die 90 is elke 3 jaar dus na 3 jaar krijg je automatisch een verlenging als je de kaart niet op zegt. ze doen alles volgens de regels. dus denk dat je niet ver komt met je zaak tegen hen. maar hoor het graag hoe het gaat.
Review: oplichters
ja als je een kaart aanvraagt ga je al een contract aan of je activeert of niet zij sturen toch een kaart kost ook geld. als je je kaart kwijt raakt gewoon doorgeven en ze sturen je een nieuwe. heb ik ook gehad.
Review: Teleurstellend
Beste Joosje,
je hebt helemaal gelijk ik heb ook de kaart en maakte 1000 euro over en toen heb ik hetzelfde gedaan wat jij deed en ook te vergeefs zonde van de tijd. ik heb wel me geld terug gehad na een week. ik heb de rest van mijn saldo opgemaakt en ga hem niet meer gebruiken want 1000 euro per jaar is wel erg laag. dan heb ik ook Amex en als ik niet daarmee kan betalen kan het wel via PayPal en daar gaat het alsnog via mijn Amex, misschien een idee. ik weet allen nog niet hoe ik die viabuy moet opzeggen als dat nodig is? of komt er een automatische verlenging na 3 jaar? moet ik nog uitzoeken. of weet U dat?
Mvg jeroen
Review: Teleurstellend
Beste Michel,
Jij bent dan een van de weinigen waarbij de upgrade snel ging. Ik heb ook geprobeerd om dat te doen heb ook me paspoort en nog vele andere papieren maar kreeg constant het zelfde bericht terug niet goed. En ik ben niet de enige. maar het laden van de kaart gaat zeer makkelijk en je kan het idd overal gebruiken. geen probleem mee gehad. maar ja 1000 per jaar is wel erg weinig en upgraden lukt niet dus van daar dat ik de kaart maar niet meer ga gebruiken. als ik het vraag wat ik nog meer kan doen krijg ik geen antwoord op. en dat is jammer.
Review: Teleurstellend
Michel,
Leg me dan is uit welke documenten ze in een keer accepteren. maar als je alles leest hier lijkt het er op dat je een van de weinigen bent maar zeg me is welke papieren gaan de eerste keer gelijk door. als je dat hier opschrijft maak je velen mensen meer happy. ik ben misschien niet zo snel als jij.
Review: Slecht
raar ik heb ook de kaart en had 1000 gestort te veel dus en dacht ook nou die ben ik kwijt . maar na een week had ik het weer terug en heb toen alleen 100 gestort om te kijken hoe het gaat. in heb daarna nog een paar keer 200 er op gezet ging prima. en kanders me kaart overall bereiken. ben net terug uit Colombia en daar werkt het prima. in Curaçao werkt het ook. maar je moet erwel geduld ebben met deze kaart dat is zeker. ik heb ook Amex die hebben de beste service andere alles. krijgt credit perfecte kaart. maar kan er niet overall mee betalen in Nederlande. succes verder met je kaart. schrijf ze via Facebook helpt ook heb ik gehoorde.
Grt.
Review: niet bereikbaar
Ik ben nu in het buitenland en heb me kaard al 3 keer opgeladen en gaat perfect, kan er overal me betalen prima kaard.
En er staat wel degelijk op dat je 3 maanden vooruit betaald. en er zijn geen kaarten die gratis zijn.
Ik heb American express ook daar betaal je per jaar en visa ook daar betaal je per jaar en die zijn zelfs hoger in prijs dus Viabuy is zo slecht nog niet.
Maar dat ze moeilijk bereik baar zijn ben ik helemaal mee eens. en als je hebt opgezegd en opgestuurd binnen 2 weken komt het helemaal goed.
Heb American express ook daar betaal je per jaar en visa ook daar betaal je per jaar en die zijn zelfs hoger in prijs dus Viabuy is zo slecht nog niet.
maar dat ze moeilijk bereik baar zijn ben ik helemaal mee eens. en als je hebt opgezegd
en opgestuurd binnen 2 weken komt het helemaal goed.
Review: veel bla bla bla
Beste Esther, ik ben niet van ViaBuy. weet niet of je een probleem hebt met ze maar ik kan je zeggen het zijn geen oplichters. en ik hoop dat je alles goed leest voor je ergens aan begint. succes met de card als je hem toch neemt.
Review: waardeloos verfificatieproces, webhulp en regels
Dag,
Heb je het geld nog op de kaart kunnen gebruiken?? Wij moeten namelijk het adres verifiëren, deze wordt ook steeds niet goedgekeurd... ik vraag me af of we uberhaupt nog aan het geld kunnen komen op de kaart: 1600 euro!
Review: NOOIT MEER
ik wil graag weten hoe je je geld hebt terug gekregen en idd wat voor dreiging heb je gebruikt ik heb 1000 euro er op gezet en moet eerst een opgrade doen maar mijn documenten worden elke keer niet geaccepteerd. weet nu niet wat ik moet doen ? kan iemand mij helpen.
Review: NOOIT MEER
Hallo,
wij zitten met hetzelfde probleem, hebben jullie het geld uiteindelijk kunnen gebruiken op de kaart??? en hoelang heeft dit geduurd??
Review: NOOIT MEER
ik heb gewoon gedreigd met mijn advokaat. als ze het niet onmiddelijk mijn geld terug zouden storten zou ik er een zaak van maken. minder dan 2 weken nadien had ik mijn geld
Review: NOOIT MEER
Het is zo je krijgt je geld wel terug heb ik ondekt maar kan niet meer dan 1000 per jaar er op zetten belachelijk. kut kaart.
ik raad af om de kaart te nemen ik wil er van af maar heb nog geen idee hoe dat te doen.
iemand een idee ?
Review: OPLICHTING - VIABUY.COM SCAM ( Internet Fraude )
ik heb een viabuy kaart toegestuurd gekregen en moet nu 120 euro storten = dit oplichting kaart nr is 5545912003041164