Review: Oplichters!
Ik heb wel bewust deze kaart besteld, vanwege de vakantie. Volgens de site zou het binnen 3 werkdagen geleverd worden. Niet dus. Ik heb er naar gevraagd, en ze zeggen dat buiten duitsland het wel tot 15 werkdagen kan duren! Oftewel 3 weken!
Heb ik dus niets aan.
Ik zit nog binnen de 14 dagen, maar hoe zeg ik op?
Volgens de website staat het adres in de algemene voorwaarden en moet je daar de kaart naartoe sturen. Die heb ik gevonden, en daar staat weer in dat het adres in de bijlagen staat. Echter, GEEN bijlage! En ook nergens te vinden!
Review: Oplichters!
rmzn,
nouja... je hebt in ieder geval de totale kosten voor de minimale contractperiode al betaald.
En in de voorwaarden staat inderdaad dat je hem ook (ik geloof uit mijn hoofd jaarlijks) moet gebruiken anders betaal je die belachelijke inactiviteitskosten! (waar slaat dit op??)
Maar waarom gebruik je hem dan niet even? Bestel anders gewoon even een e-book ergens ofzo voor 1,49 euro. Dat is goedkoper als elke maand 9,95?
Na 3 jaar zeg je dus op.
Review: Oplichters!
nou, ik moet zeggen, de customer service is supersnel en correct!
Ik heb per e-mail opgezegd en ik heb binnen minuten een bevestiging gehad!
De voorwaarden heb ik ook gehad. Het adres waar ik heen moet sturen is:
Postadres voor het terugsturen van opgezegde
Kaarten
Card Services
Landsberger Strasse 110
80339 Munich
Germany
Maar ik heb ook op internet een Engels adres gevonden, dus oppassen of het de juiste is.
De Duitse vestiging is in ieder geval zeer correct!
Review: Oplichters!
ja, ik ben bang van wel.
Probleem is dat veel mensen de kleine letters niet lezen. Maar ik moet ook wel zeggen dat ze best wel hun best doen om die te verbergen!
En als je kaart terug wil sturen dan is dat volgens de voorwaarden en adres in de bijlage van de voorwaarden die NIET op de site staat, en die ze ook NIET geven behalve als je er nadrukkelijk om vraagt!
Het is allemaal op het randje van wat mag, ze zoeken de grens op. Maar de consument heeft zelf ook de plicht om vantevoren uit te zoeken wat hij koopt. Die kunnen echt niet eisen dat viabuy in koeieletters gaat duidelijk maken wat het kost!
Review: Oplichters!
tsja... je zou het op de loop kunnen laten, en zodra de deurwaarder komt simpelweg zeggen: ok, ik betaal wel, maar laat me wel mijn handtekening zien waaruit blijkt dat ik besteld heb?
Heb het 1x zo gedaan, met succes. Met deurwaarders valt in de regel beter te praten als met de opdrachtgever.
Je moet wel sterke zenuwen hebben tegen al die dreigbrieven en hoge kosten die ze claimen.. maar als je ECHT zeker weet dat je niets besteld hebt...