Heb de kaart wel ontvangen en teruggestuurd omdat ik ineens zonder het te weten en waarbij niet uitdrukkelijk naar is verwezen 89 euro moest betalen, zijnde het gebruikersrecht van 3 jaar. De kaart heb ik nooit gebruikt en geaccepteerd. Bij acceptatie ga je akkoord met de algemene voorwaarden! Inmiddels hebben ze deze voorwaarden ook aangepast. Oppassen!! Het zijn oplichters en misleiders. Ik roep iedereen op aangifte te doen, en het ACM te informeren over deze misleidende handelspraktijken. Dergelijke praktijken zijn zelfs strafbaar. Het wordt tijd dat wij als consumenten bijeen komen zodat mensen die ze willen afpersen (via o.a. de incasso) een halt toe roepen. Ik sta open om met mijn juridische achtergrond dit initiatief aan te pakken. Reageer dus gerust!
Sterke punten
- misleiding
- verborgen kosten
Zwakke punten
- geen klantenservice
- niet bereikbaar
Bezoek VIABUY Reviews over VIABUY
Heb kaart nooit ontvangen en nooit wat gehoord van VIABUY en nu moet ik 139,21 betalen.
Heb de kaart online ergens in Juni aangevraagd maar nooit een bevestiging van mijn aanvraag of wat dan ook ontvangen.
Het is nu mijn woord tegen die van Intrum Justitia en Viabuy
Beste Peggy, je bent niet de enige. Veel mensen hebben dezelfde ervaring op het forum. Als jij de kaart niet hebt ontvangen dan is er niet aan de leveringsplicht voldaan. Daarnaast dient een handelaar (ViaBuy) de aanvraag te bevestigen en te controleren, zo kan elke 'jojo' een kaart aanvragen op iemands anders naam. In veel gevallen zelfs bij het terugsturen van de kaart is de kaart ineens nooit aangekomen. Daarnaast zijn het oneerlijke handelspraktijken en zijn deze strafbaar gesteld, overeenkomsten zijn op voorhand nietig. Aangifte doen is raadzaam maar ook bij het ACM melding maken is goed. Mocht iemand op het forum gedagvaard worden, dan is het raadzaam om iedereen op te roepen, zodat ze geen schijn van kans maken, dat ze in hun recht zouden staan met deze praktijken!
Heel veel dank voor je antwoord. Moet ik aangifte doen bij de politie?
Ik heb Intrum Justitia gebeld en verteld dat ik nooit een kaart, email of wat dan ook heb ontvangen hun antwoord was dat dat niet mogelijk is want Viabuy heeft verschillende mails gestuurd onder andere een herinnering het zal wel in mijn junkmail zijn terecht gekomen.
Die "aardige" meneer zei ook dat hij Viabuy alsnog gaat vragen om mijn kaart te sturen en toen ik zei geen interesse was zijn antwoord "dat gaat niet, u kan het niet meer weigeren omdat de tijd al is verstreken dus heeft u de voorwaarden geaccepteerd" .
Ik zal iedereen hier zeker op de hoogte houden van verdere ontwikkeling
ja ik heb dit ook gehad. ik heb me gelijk laten uitschrijven die man aan de telefoon was gek. ik heb moeten dreigen met een rechtzaak en toen zei hij win je toch niet. wat een idioot
Dat zei ik ook en zijn antwoord was, kunt U doen maar U wint het niet want er is een overeenkomst tussen U en Viabuy en de kosten voor U word alleen groter. Toch wel aardig dat hij "U" zei
Ik heb ook een incasso gekregen terwijl ik die kaart zelf nooit heb aangevraagd. Ik heb een medewerken van Intrum Justitia gesproken en ik moet een hem een aangifte toesturen nadat ik van hun een een of ander formulier heb ontvangen. Dat formulier ga ik zeker niet ondertekenen. Ik ga aangifte doen van fraude en misbruik van persoonsgegevens bij de politie en daarmee moeten ze het doen. Als ze mij blijven lastig vallen, dan schakel ik rechtshulp in via mijn rechtsbijstandsverzekering.
Aangezien er zoveel gedupeerden zijn lijkt het me goed om de handen in een te slaan en Viabuy en intrum een lesje te leren, laatste doet gewoon mee met het toestaan van frauduleuze praktijken. We staan in ons goed recht en ik roep bij deze iedereen op om een vuist te maken tegen deze wanpraktijken. Samen staan we sterk!
Prima idee, hoe gaan we dat aanpakken?
Goed idee ja. Kunnen we als groep niet Kassa of de ombudsman inlichten
Ik heb ook via deze boeven een kaart aangevraagd voor mij en mn partner. De kaart bleek in de eerste instantie gratis te zijn. Bij ontvangst van de kaarten bleek ineens dat er 90 euro gestort moest worden om de kaart op te waarderen. Ik heb dit niet gedaan en heb nu al twee mailtjes ontvangen waarbij ik nu word geïntimideerd. Als ik het geld nie binnen 7 dagen op de rekening stort wordt ik doorgestuurd naar een incasso bureau. Dit vindt ik verregaand en ga deze zaak niet zo laten. Kunnen wij dit met zn allen aanpakken om deze gasten een lesje te leren??
Ook ik heb inmiddels de bekende dreigbrief van Intrum Justitia binnen, ook ik ben gedaagd het beoogde bedrag van 139.62 van de firma ViaBuy te betalen. Ik had inderdaad een kaart aangevraagd voor het bedrijf, achteraf erg naïef maar op dat moment leek het handig voor onderweg, geen gezeur met contant geld en geen gezeur met bonnen e.d. De essentie van dit verhaal is echter dat als ik contact opneem met Intrum Justitia ik bijzonder intimiderend wordt bejegend, ik moet betalen en anders volgen er gerechtelijke maatregel, let wel de kaart is in mei 2014 besteld (overigens nooit geleverd) en in januari 2015 krijg ik de incasso binnen. Nou was het achteraf dus niet handig om op deze manier te werk te gaan, dus mensen leer van mij, feit is dat mijn bedrijf vrij goed zit in het juridisch advies en dat ik dus ook zeker niet van plan ben om ook maar aan de gestelde voorwaarden van Intrum Justitia te voldoen, wat gaat er gebeuren en dat geld als advies voor de verschillende slachtoffers op dit forum, stuur als u dat wilt de gegevens naar mij op en ik ga namens u kosteloos het traject met Intrum Justitia aan, de handelswijze van dit bureau ( die overigens een erg slechte reputatie heeft) moet worden gestopt. Intrum Justitia vroeg mij om een door heen gestuurd formulier in te vullen om mijn klacht kenbaar te maken, dat hoeft helemaal niet, ieder lid of werknemer van dit bureau heeft exact dezelfde rechten en plichten als ieder ander lid van onze samenleving, zij kunnen u niet onder druk zetten, omdat zij geen enkele juridische macht hebben om dit te doen, alleen als zij de vordering uitgeven aan een deurwaarder dan wordt het een andere zaak, vaak is een dreigbrief van u en mij voldoende om dit tegen te houden, omdat zij erg tegen de enorme kosten opzien die dit soort procedures kosten als zij niet zeker zijn van winst en hier dan voor op gaan draaien. Mensen laat je door ViaBuy niet gek maken, daarbij komt nog dat het een bedrijf is uit de U.K waarbij andere voorwaarden gelden dan die onder de Nederlandse wetgeving vallen.
Heb zelf een paar juristen in dienst en die zeggen exact hetzelfde. Als je wil dan kan ik een paar dossiers naar je toesturen. Ze kunnen de boom in met hun corrupte handelspraktijken. Daarnaast is het schande dat een Intrum zich inlaat met deze praktijken, dat is geen incasso keurmerk waard en al helemaal niet als ze mensen letterlijk bedreigen via de telefoon. Mijn email is [email protected] voor meer informatie.
Voor de mensen die willen reageren het e-mail adres, [email protected], ben inmiddels benadert door dhr. van Steenbergen, die graag mee wil werken om het handwerk van dit bureau eens aan banden te leggen.
Ik heb de zelfde ervaring als veel van deze mensen met viabuy.
en zit met de zelfde klacht.de 139 euro geeist van intrim justitia.
en bij mij was ook de indruk gewekt dat de kaart gratis is was.
mijn vraag is eigenlijk zijn er al mensen voor geweest
vrg ron
Exact dezelfde problemen. Kaart aangevraagd, nooit ontvangen en Viabuy heeft nooit gereageerd op mijn e-mail waarin ik mijn opzegging deed. Incassou bureau intrim blijft aanhouden dat ik met een officiele brief had moeten opzeggen ondanks dat ik nooit de kaart heb ontvangen.
Overigens geldt dat dit incassobureau erg betreurend is in de reactie op e-mails. Zelf stellen ze wel deadline van 2 dagen maar het duurt soms wel een week voordat je reactie ontvangt.
Hi Karel Tjemmes, ik zal de email die ik van Intrum heb ontvangen naar U toe mailen, ik hoop dat wanneer ze zien om hoeveel klachten het gaat ze dan ophouden met hun dreigementen.
Ik heb zoals ik boven schreef inderdaad een kaart aangevraagd en nooit iets ontvangen maar volgens Intrum heb ik wel de kaart en mails gekregen van Viabuy zelfs een herinnering wat dus niet zo is.
Heel veel dank alvast voor uw hulp.
Beste Steenbergen,
Ik zal de email van Intrum ook naar U toe sturen.
Intrum heeft mij per brief, telefonisch en nu per email gesommeerd om te betalen.
Mijn dank voor uw tijd en hulp
ik heb precies dezelde problemen, zowat een jaar geleden een kaart aangevraagd ook nooit gekregen en kom net thuis ligt er ook een brief van
Intrum Justitia op de mat met een bedrag van 140.35 Euro. Dit moet toch niet kunnen? stelletje oplichters!!!!!!
Ik heb anderhalve maand geleden een aanmaning van intrum gehad over viabuy en nu vandaag kreeg ik weer een nieuwe brief waarin staat dat de deurwaarder van intrum binnenkort bij mij langs zal komen om een dagvaarding te overhandigen. Terwijl ik ook de kaart nooit geaccepteerd hebt, een account aangemaakt hebt of wat dan ook gedaan. Wat moet ik hiermee doen? En is er kans dat dit een rechtzaak wordt en dat ik zometeen veel geld kwijt ben voor deze niet geleverde dienst.
Er is al een heel gevecht aan mails vooraf gegaan waarin ik duidelijk maak dat ik de kaart niet geactiveerd heb en ook niet wil en vraag om bewijzen van viabuy over de, door hun gestelde, overeenkomst tussen ons en een nota die vooraf zou moeten gaan aan de aanmaning die ik kreeg. Ze wezen alleen op hun algemene voorwaarden en lieten na een tijdje niks van zich horen. Kwamen ook niet met bewijs of een nota die het inschakelen van een incassobureau zou rechtvaardigen. Ik heb de brief ontvangen die ik zojuist hierboven beschreef. Wat moet ik hiermee doen. Moet ik aangifte doen of hoe zorg ik dat dit niet uit de hand loopt. Kan intrum mij dagvaardigen hiervoor?
ik heb dezelfde ervaring ik heb nooit wat aangevraagd via viabuy maar ik krijg ineens bekendebrief van 139 euro dat is gewoon oplichting
Ook hier een slachtoffer van Viabuy, Deze internet criminelen moeten gestopt worden. Ik heb een rekening gekregen van 139,- intrum. gebeld en zij werken gewoon mee met deze oplichting praktijken.
iedereen moet aangifte doen tegen dit bedrijf.
Niet betalen en bang laten maken intrum en viabuy hebben geen poot om op te staan ze sturen een brief die al begint met Dear sir, en dan veder gaat in nederlands..
Ik ben inmiddels een half jaar bezig om incassobureau Intrum Justitia te overtuigen dat ik met hen geen zaken wens te doen en als er al een conflict mocht zijn met Via Buy ik dit rechtstreeks met hen ga oplossen. De dreigende en intimiderende telefoontjes, laatstelijk zelfs sms-berichten met daarin aanmaningen en wat al niet meer zij heb ik één op één overgenomen en rechtstreeks aan hen geretourneerd via een aangetekende brief met daarbij een fikse rekening voor de uren die ik moet maken om deze onzin achter mij te brengen. Vorige week dinsdag 17 maart via weer een sms de tekst ontvangen "voor ons moverende redenen hebben wij de zaak met zaaknummer ...... geseponeerd". Nou ik viel van mijn plaat, wie denkt Intrum Justitia wel niet dat ze zijn, iedere jan lul met zelfs een strafblad kan in dit land een incassobureau beginnen. Nou mensen laat je niet gek maken door dit bedrijf, zij hebben niet meer rechten dan u of ik. en voor die mensen die er niet uit komen, ben altijd bereid tot hulp. [email protected]
Hallo ik heb precied dezelfde ervaring.. kaart, contract of bevestiging nooit ontvangen. Wel de dreig smsen van intrum justita .beschikt er hier iemand over een dergelijke brief die juridusch goed in elkaar zit om hier een eind aan te maken ?
Het wordt tijd deze boeven een halt toe te roepen.
Wij moeten bundelen en naar de media stappen.
Misschien een idee mij te mailen op [email protected]
Ik hou jullie dan op de hoogte wat voor verdere stappen we zullen nemen. Dit kan niet zo verder gaan.
Bezoek VIABUY Reviews over VIABUY