Reviews van deze auteur (9894)

Let op: dit is géén credit card!

Review over VIABUY

Onze puber is erin geslaagd een "Credit Card" te hebben bemachtigd.
Nu ging ik eens lezen in de algemene voorwaarden en wat schetst mijn verbazing?

Viabuy levert géén credit cards, maar een prepaid card! Dit betekent dat je eerst geldt stopt in een card, welke de suggestie wekt een credit card te zijn. Echter dat geld dumpen kost je ook nog eens extra geld! Met andere woorden, wil Jan Hollander graag geld betalen aan iemand om zijn eigen rekening te betalen? Deze kaart levert dus alleen voordeel op voor de fi. Viabuy.com. Je kunt beter gewoon van je bankpas betalen en als je ff geen geld hebt, is het onmogelijk van deze card te betalen, want dat geld heb je immers niet! Waarvan moet je die prepaid card van betalen? Geld maken mag nog steeds niet en groeit niet aan de bomen, nog in een card.

Kortom: een gewaarschuwd mens telt voor euh... dit is dus de 64e revieuw!

Sterke punten
Er wordt de suggestie gewekt dat je te maken hebt met een creditcard, het lijkt er op, maar is het niet. Goed bedacht, ook een kwaliteit. En daarbij geldt: er is bijna geen mens die dit opmerkt, want wie leest de voorwaarden?!

Zwakke punten
Helaas, niet duidelijk naar consumenten toe, er zijn teveel klachten.
Deze dienstverlening heeft geen toegevoegde waarde, integendeel. Het kost al geld om gewoon te betalen met je favoriete bankpas, maar die is wel goedkoper.

reacties:

Review: Super Handig

Djamil liegt dat ie barst!
Dit belooft Viabuy:

"De VIABUY Prepaid MasterCard is vrij van jaarlijkse kosten voor de eerste drie jaar."

Dus administratie kosten zijn geen kosten? Als je dat gelooft... Maar je weet nooit, dus goed geprobeerd. Voorlopig halen ze nog steeds geld op gezien de andere negatieve ervaringen hier.

Review: oplichters

Beste Kelly,

Je schrijft dat je 16 jr bent.
Dit is erg belangrijk voor geval dit ook zo is.
Heb je dit met je ouders besproken? Dan zou je het beste dit aan een van hun over kunnen laten.

Wat is nu het geval? Als 16 jarige ben je zgn. "handelsonbekwaam" zoals dat heet. De firma had je geen card mogen verkopen. Je ouders moeten dan ook dit direct kenbaar maken aan de fi. Viabuy en wel via hun mailadres: [email protected]
Als je de termijn van 14 dagen overschrijdt, dan sturen ze direct een incasso bureau op je af. Dus snel handelen is mijn advies. Verder moeten ze eisen dat je je geld retour krijgt, want ze handelen niet conform de wet, noch conform hun eigen regels. 18 jaar etc... alleen controleren ze dit helaas niet. Het is erg makkelijk om te roepen eigen schuld etc... maar trek je daar niets van aan. Het gebeurt zelfs menig volwassene.

Mvg,

Robert

Review: Let op: dit is g��n credit card!

Ik zal het doorgeven aan mijn puber. De vorige reviewer heeft gelijk, goed lezen is het halve werk. Experimenterende pubers van tegenwoordig...

En mocht je er toch per ongeluk achter komen dat je deze card ergens op de wereld niet kunt gebruiken; als je deze aansteekt houdt ie je tenminste warm, al is het maar voor even.

Wel geef ik andere lezers/ lezeressen 1 tip (lees even) mee: mijn Visa Card kost: 14,50 euro per jaar :-) :-) :-) Maar wellicht dat andere credit cards net zo goedkoop zijn, of goedkoper, dat weet ik niet. Maar wel wat ik uitgeef en niet wil uitgeven. Maar dat is een keuze die een ieder voor zichzelf maken kan.

Dus voor het geval de firma Viabuy zich ophoudt met mensen te betalen voor positieve reviews, wat mag, dan doe ik het gratis voor mijn ANWB Visa Card. En dit is niet de enige goede card, er zijn er meer dan genoeg. Kijk gewoon wat bij je past.

Veel plezier voor al diegene die Viabuy wel leuk vinden, jullie zijn helaas tot nu toe een absolute minderheid in eigen land . Maar blijf vooral positief schrijven, dat zien we heel erg graag en misschien maken jullie wel het verschil ;-)

Review: Let op: dit is g��n credit card!

Een puber is voor de wet een niet handelsbekwaam persoon.
Ik heb deze firma hierop gewezen en verzocht zijn contract te beëindigen wel wel per direct, daar dit in strijd is met de wet. In de mail vermeld om wie het gaat, welk contract en welke kaartnummer. Elke goede financiële instelling heeft ook een zekere zorgplicht t.o.v. de consument.



Vervolgens kreeg ik een mail waarin werd gevraagd om zijn ID bewijs. Dat heb ik verstuurd met zijn gezicht gedeeltelijk onherkenbaar. Het is een vervelend bedrijf, er wordt gevraagd om dingen die niet hoeven, sterker nog: ook dat is in strijd met de wet.

Suc6 met je strijd tegen deze vervelende firma. En wacht zeker niet te lang. Mss dat een bureau rechtshulp je kan helpen met het opstellen van een goede mail.

Review: Let op: dit is g��n credit card!

Email adres Viabuy: service.nl(at)viabuy.com
En ja, gelukkig zijn wij ervan af! Alleen de kosten van het incassobureau houden ze op zak. Niemand gaat tenslotte procederen voor 40 euro.
Kortom, onze kostenpost valt mee...

Review: Let op: dit is g��n credit card!

Probeer deze eens: [email protected]
Even kopiëren en paste in de mail. Bovenstaand adres heb ik gekopiëerd van mijn laatste mail. En dan doe je ook nog eens een vriendelijk berichtje op hun Facebook pagina. Dat lijkt ook wel eens te helpen. Ik had dat niet nodig gelukkig.

Review: Let op: dit is g��n credit card!

Dat heb ik idd via de mail gekregen. Het account is opgeschort en ik heb mijn zoons geld, het bedrag van 89,70 euro, terug gestort gekregen.

Dat was wel een positief dingetje van deze firma wat gezegd mag worden. Maar je moet ze wel vertellen dat je puber minderjarig, dus handelsonbekwaam is.

Review: Let op: dit is g��n credit card!

Hai Jenny,
Mijn zoon heeft een ID kaart. Ik had de voorkant alleen ingescand en daar staat geen sofi nr op. Ik zou zeggen, gewoon met de mail versturen en dan krijg je vanzelf wel te zien of ze dat voldoende vinden of niet. Suc6!