Via Ryan Air had ik voor de periode 12 t/m 19 september 2016 bij Goldcar op het vliegveld van Malaga een huurauto geboekt.
Aan de balie van Goldcar gebeurde het volgende:
de Goldcar-medewerker adviseerde mij dringend om een all risk verzekering af te sluiten voor een bedrag van 168,90 (terwijl de huursom voor de héle week 77,26 bedroeg!). Omdat ik bij Halo Insurance Services Ltd in London een doorlopende huurautoverzekering heb afgesloten, heb ik zijn aanbod tot het afsluiten van een extra verzekering vriendelijk en consequent afgewezen. Hij was hier duidelijk geïrriteerd over. Vervolgens scande hij mijn VISA-creditcard en deelde mij mede dat ik slechts één maal de juiste pincode kon invoeren. Hij verraste mij hiermee volkomen; al vele jaren reis ik over de hele wereld en hoef bij betalingen middels mijn creditcard nooit een pincode in te geven. Bovendien weet ik dat een creditcard blokkeert na 3 x een foutieve pincode. Omdat ik twijfelde over mijn pincode, gaf ik de pincode van mijn bankpas in. Die code bleek onjuist. Daarop deelde de Goldcar-medewerker mij mede dat de creditcard nu geblokkeerd was. Derhalve had Goldcar geen creditcard-dekking en kon ik de auto pas krijgen als ik een aanvullende verzekering zou afsluiten en én betalen (middels bankpas). De medewerker was zéér beslist in zijn mededelingen en liet mij geen enkele andere keuze dan ter plaatse akkoord te gaan met een pintransactie middels mijn bankpas van 168,90 voor een aanvullende verzekering. Pas hierna kreeg ik de autosleutels en heb ik gedurende de huurperiode van de auto gebruik kunnen maken.
Tijdens mijn verblijf in Spanje heb ik de ICS-servicedesk in Amsterdam gebeld; de medewerkster liet mij weten dat de creditcard NIET geblokkeerd was. Bij thuiskomst kon ik in Nederland in een winkel zonder enig probleem met mijn creditcard (én juiste pincode) betalen; de kaart was dus NIET geblokkeerd!
Het kan niet anders zijn dan dat de Goldcar-medewerker bij het gebruik van mijn creditcard gemanipuleerd heeft. Hij heeft mij volledig misleid via een truc of listige kunstgreep en vervolgens bewogen / gedwongen tot het afsluiten en betalen (via pin-transactie) van 168,90. Ik heb een ernstig vermoeden dat bij vele autoverhuurbedrijven de baliemedewerkers extra premies ontvangen voor het afsluiten van aanvullende verzekeringen; in dit geval ging de medewerker wel héél erg ver.
Uitgebreide email correspondentie met Goldcar, Nationale Nederlanden, Ryan Air en ICS-Visacard heeft tot niets geleid. Alle betrokkenen hebben mij in de kou laten staan.
Sterke punten
ICS, VISA en Nationale Nederlanden beloven steun en vergoeding bij misbruik van de creditcard.
Zwakke punten
ICS, VISA en Nationale Nederlanden beloven steun en vergoeding bij misbruik van de creditcard. Maar in mijn geval gaf géén van de betrokkenen thuis.
Bezoek Visa World Card Reviews over Visa World Card
Wat een ongelooflijk dom verhaal. Natuurlijk was de kaart niet geblokkeerd. Dat je zo naief bent dit te geloven en hier in trapt door vervolgens een bedrag te gaan pinnen is natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van de creditcard maatschappij. Als je gewoon de creditcard had gebruikt had je het geld zonder problemen kunnen terugboeken. De medewerker wist dit en heeft je daarom met een babbeltruc het bedrag laten pinnen. Echt niet normaal dat mensen hier nog intrappen en dan de schuld aan visa geven...
Wat een onaangename reactie. Ik ben benieuwd wat u zelf in dat geval gedaan zou hebben.
Helaas ken ik de strategie van Goldcars. Die doen er alles voor om je een extra verzekering te laten afnemen. De druk is enorm en hun methodes zijn agressief en geoefend. Ze hebben ieder scenario uitgewerkt en passen die toe waar nodig. Schandalige club! Helaas kan ik mij echter voorstellen dat de creditcard maatschappij hier niks mee kan.
Bezoek Visa World Card Reviews over Visa World Card